niedziela, 31 maja 2020 20:58
Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 10/ 2020
Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego we Włodarach z dnia 25 maja 2020 roku
Zasady monitorowania postępów uczniów, sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów, oraz sposób i zasady informowania uczniów lub rodziców o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach
I. Sposób i tryb realizacji zadań szkoły:
1. Nauczyciele pracują według tygodniowych zakresów materiału realizując podstawę programową. Praca odbywa się zgodnie z podziałem godzin, który został przesłany za pośrednictwem strony internetowej dla klas I-VIII.
2. W przypadku uczniów klas I-III szkoły podstawowej nauczyciele poszczególnych klas informują rodziców o dostępnych materiałach, a także możliwych sposobach i formach ich realizacji przez dziecko w domu. Zajęcia są realizowane z uwzględnieniem:
a) zróżnicowania zajęć w każdym dniu,
b) możliwości psychofizycznych uczniów podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia,
c) łączenia przemiennego kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia,
d) ograniczeń wynikających ze specyfiki zajęć.
3. Najczęstsze (codzienne) formy kontaktu z Rodzicami i uczniami to: e-maile, telefony (Messenger, WhatsApp, smsy). Nauczyciele monitorując aktywność uczniów korzystają także z platformy edukacyjnej EduNect, a także od 1 czerwca 2020 roku aplikacji Teams.
4. Praca zdalna uczniów jest monitorowana poprzez:
e- maile (uczniowie przesyłają wykonane zadania, karty pracy), telefony – uczniowie przesyłają zdjęcia zadań, różnego rodzaju platform.
5. Nauczyciele przesyłają następujące materiały: karty pracy do wydruku, materiały do pracy z podręcznikami lub e-podrecznikami, zadania na aplikacjach, linki do ciekawych stron edukacyjnych lub gier i zdań edukacyjnych, linki do platform edukacyjnych np.men.gov.pl, epodręcznik.pl,p rezentacje do danego tematu lekcji oraz linki do porad z pedagogami i psychologami.
6. Nauczyciele zapewniają każdemu uczniowi i rodzicowi możliwość indywidualnej konsultacji.
II. Szczegółowe zasady monitorowania postępów uczniów oraz sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów.
1. Uczniowie za efekty swoje pracy będą oceniani przez poszczególnych nauczycieli, z uwzględnieniem możliwości i występujących trudności w dostępie do narzędzi interaktywnych.
2. Formy aktywności uczniów w klasach I- III podlegających ocenie obejmują: quizy i testy on - line, karty pracy, prace plastyczne i techniczne przesłane w formie zdjęć lub na e-maila, technika czytania i liczenia z wykorzystaniem dostępnych komunikatorów.
3. Formy aktywności uczniów klas IV-VIII podlegających ocenie: przesłanie plików z tekstami wypracowań, rozwiązaniami zadań, nagranymi wypowiedziami, prezentacjami, ale też wypowiedź ucznia na forum czy jego udział w dyskusjach online i rozwiązanie różnorodnych form quizów i testów oraz sprawdzianów i kartkówek, odpowiedzi ustne, karty pracy, prace wykonane przez uczniów, pliki audio video, prezentacje multimedialne.
4. Nauczyciel przy ocenie zachowanie ucznia w okresie zdalnego nauczania bierze pod uwagę w szczególności:
a) jego zaangażowanie w wypełnianie obowiązków lekcyjnych,
b) terminowe przesyłanie zadanych prac,
c) samodzielną i systematyczną pracę,
d) bezpieczne i kulturalne korzystanie z narzędzi internetowych,
e) kulturę zachowania podczas spotkań on-line,
f) umiejętność współpracy podczas zajęć on-line.
5. Nauczyciel może wymagać od uczniów wykonania określonych poleceń, zadań, prac, projektów umieszczonych w Internecie, np. na zintegrowanych platformach edukacyjnych lub poprosić o samodzielne wykonanie pracy w domu i udokumentowanie jej, np. w postaci zdjęcia przesłanego drogą mailową.
6. Nauczyciel informuje ucznia o postępach w nauce i otrzymanych ocenach podczas bieżącej pracy z dzieckiem lub po jej zakończeniu w sposób wcześniej ustalony przez nauczyciela (np. poprzez e-mail lub komunikatory społeczne).
7. Nauczyciel informuje rodzica o postępach w nauce dziecka i otrzymanych przez niego ocenach w sposób wcześniej ustalony przez nauczyciela (np. poprzez e-mail lub komunikatory społeczne).
8. Nauczyciel na bieżąco informuje rodzica o pojawiających się trudnościach w opanowaniu przez ucznia wiedzy i umiejętności, wynikających ze specyfiki nauczania na odległość (np. poprzez e-mail lub komunikatory społeczne).
9. Podczas oceniania pracy zdalnej uczniów nauczyciele uwzględniają ich możliwości psychofizyczne do rozwiązywania określonych zadań w wersji elektronicznej,
10. Na ocenę osiągnięć ucznia z danego przedmiotu nie mogą mieć wpływu czynniki związane z ograniczonym dostępem do sprzętu komputerowego i do Internetu.
11. Jeśli uczeń nie jest w stanie wykonać poleceń nauczyciela w systemie nauczania zdalnego ze względu na ograniczony dostęp do sprzętu komputerowego i do Internetu, nauczyciel ma umożliwić mu wykonanie tych zadań w alternatywny sposób: bezpieczny odbiór materiałów w szkole.
12. Jeśli uczeń nie jest w stanie wykonać poleceń nauczyciela w systemie nauczania zdalnego ze względu na swoje ograniczone możliwości psychofizyczne, nauczyciel ma umożliwić mu wykonanie tych zadań w alternatywny sposób poprzez udzielenie uczniowi dodatkowych wskazówek w ramach indywidualizacji nauczania.
13. Na ocenę osiągnięć ucznia z danego przedmiotu nie może mieć wpływu poziom jego kompetencji cyfrowych. Nauczyciel ma obowiązek wziąć pod uwagę zróżnicowany poziom umiejętności obsługi narzędzi informatycznych i dostosować poziom trudności wybranego zadania oraz czas jego wykonania do możliwości psychofizycznych ucznia,
14. Nauczyciele w pracy zdalnej mają obowiązek udzielenia dokładnych wskazówek technicznych, jak zadanie z wykorzystaniem narzędzi informatycznych powinno zostać wykonane,
15. Nauczyciele w pracy zdalnej wskazują dokładny czas i ostateczny termin wykonania zadania, określając jednocześnie warunki ewentualnej poprawy, jeśli zadanie nie zostało wykonane w sposób prawidłowy lub zawiera błędy.
16. Wychowawcy klas i pedagog szkolny na bieżąco monitorują aktywność uczniów podczas zajęć. W przypadku wyczerpaniu wszystkich możliwych sposobów skomunikowania się z uczniem i jego rodzicami (poczta elektroniczna, bezpośredni kontakt telefoniczny lub pismo wysłane za pośrednictwem poczty) uczeń może być nieklasyfikowany ze względu na brak realizacji obowiązku szkolnego.
17. Przy wystawianiu oceny rocznej z zajęć edukacyjnych bierze się pod uwagę:
a) ocenę śródroczną;
b) oceny bieżące z II półrocza przed zawieszeniem zajęć;
c) oceny bieżące uzyskane w czasie zdalnego nauczaniu za okres od 25.03.2020r. do czasu jego zakończenia;
d) oceny bieżące po zakończeniu okresu zdalnego nauczania (w przypadku zakończenia tego okresu).
18. O zagrożeniu niedostateczną oceną klasyfikacyjną, nauczyciel informuje rodziców/prawnych opiekunów, w terminie wynikającym ze Statutu Szkoły przy pomocy zdalnej komunikacji.
19. W przypadku zagrożenia ucznia klasyfikacyjną oceną niedostateczną, nauczyciel przekazuje rodzicom informację dotyczącą wymagań jakie uczeń musi spełnić w celu uniknięcia oceny niedostatecznej, oraz podaje sposób sprawdzenia poziomu opanowania wskazanych wymagań
Warunki i tryb uzyskania wyższej niż przewidywana oceny rocznej z zajęć edukacyjnych i zachowania, warunki i tryb ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych i zachowania w przypadku wniesienia zastrzeżenia do trybu ustalenia tej oceny, warunki przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego
I. Warunki i tryb ubiegania się przez ucznia o uzyskanie rocznej oceny z zajęć edukacyjnych wyższej niż przewidywana oraz rocznej oceny zachowania.
II. Warunki i tryb ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych lub zachowania w przypadku wniesienia zastrzeżenia do trybu ustalenia tej oceny.
III. Warunki i tryb przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego.
.
« poprzednia | następna » |
---|